Βοηθήστε το παιδί σας να γίνει ο καλύτερος μαθητής στην τάξη.
1. Μια σοβαρή δουλειά
Δώστε στο παιδί σας να καταλάβει, δίχως καταπίεση, ότι το σχολείο είναι μια σοβαρή δουλειά και ότι περιμένετε από αυτό να κάνει το καλύτερο δυνατό, ανάλογα με τις δυνατότητές του.
2. Τακτικές ώρες μελέτης
Κάθε παιδί χρειάζεται τη ρουτίνα του. Γι’ αυτό καθιερώστε κάποιες συγκεκριμένες ώρες μελέτης, ανάλογα με την ηλικία του, όπου θα μπορεί δίχως πειρασμούς, σε ήσυχο και ευχάριστο περιβάλλον, να κάνει τα μαθήματά του. Βοηθήστε το όταν χρειάζεται, αλλά μην κάνετε το λάθος να κάθεστε συνέχεια από πάνω του ή να κάνετε εσείς τα μαθήματά του.
3. Γνωριμία με το δάσκαλο (ή τους καθηγητές)
Γνωρίστε οπωσδήποτε το δάσκαλό του, αφού θα περνάει μαζί του τόσες ώρες της ημέρας! Συζητήστε μαζί του οποιοδήποτε θέμα αφορά το παιδί και είναι καλό να το γνωρίζει ο δάσκαλος, καθώς και το πλάνο εργασίας για το σπίτι.
4. Μακριά από παρεξηγήσεις
Τα παιδιά έχουν τρομερές ικανότητες να χρησιμοποιούν τους γονείς ή τους δασκάλους, τον έναν ενάντια στον άλλο. Για κάθε ερώτημα, λοιπόν, ή αμφιβολία που προκύπτει, επικοινωνήστε με το…άλλο πρόσωπο, ώστε σε κάθε ζήτημα να υπάρχει μια καθαρή εικόνα.
5. Ναι στον έπαινο!
Δεν υπάρχει χειρότερη απογοήτευση για ένα παιδί όταν μετά από τον κόπο και τις προσπάθειές του βρεθεί μπροστά στην αδιαφορία ή την κριτική σας. Εκτιμήστε, λοιπόν, την εργασία και τους κόπους του, γιατί έτσι εκτιμάτε και το ίδιο το παιδί. Το αποτέλεσμα; Να το ενθαρρύνετε διαρκώς για να βελτιώνεται.
6. Υψηλό αίσθημα ευθύνης
Το παιδί που έχει συνεχώς ένα ακατάστατο θρανίο στο σχολείο συνήθως έχει κι ένα ακατάστατο υπνοδωμάτιο στο σπίτι. Επίσης, το παιδί που δεν τελειώνει τις εργασίες του σχολείου στην ώρα του, συνήθως δεν είναι τόσο υπεύθυνο και στο σπίτι.
Δημιουργήστε, λοιπόν, ένα σύστημα ανταμοιβών και πειθαρχίας, ώστε να υπάρχει τάξη στο δωμάτιο του παιδιού, όπως και κάποιες ευθύνες καθαριότητας γενικά στο σπίτι, ακόμα και αν δεν τις κάνει όσο καλά θα θέλατε. Είναι καλό ένα παιδί να μαθαίνει από νωρίς να συμμετέχει στις ευθύνες του σπιτιού.
7. Λίγη…τηλεόραση
Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι τα παιδιά βλέπουν περισσότερη ώρα τηλεόραση από όσο πρέπει. Δεν είναι, όμως, μόνο ο χρόνος, αλλά και η χαμηλή ποιότητα και τα ακατάλληλα προγράμματα που επηρεάζουν αρνητικά τη δημιουργικότητα και την αίσθηση της πραγματικότητας.
Οι γονείς, λοιπόν, έχετε υποχρέωση να ελέγχετε τα προγράμματα που παρακολουθούν τα παιδιά σας και να περιορίζετε το χρόνο που ξοδεύουν μπροστά στο «χαζοκούτι». Επίσης, κάποια προγράμματα πρέπει να τα βλέπετε μαζί, ώστε μετά να γίνεται η ανάλογη κριτική για ό,τι παρακολουθήσατε.
8. Σωστές προσδοκίες
Να προσδοκάτε από το παιδί σας να πετυχαίνει το καλύτερο που μπορεί. Γιατί το να είναι πετυχημένο στο σχολείο, θα το βοηθήσει να είναι πετυχημένο αργότερα και στη ζωή του. Τα παιδιά πρέπει να στοχεύουν στους καλύτερους βαθμούς που είναι δυνατό να πετύχουν. Ως γονείς μην αρκείστε απλώς να περνάνε τις τάξεις. Από την άλλη πάλι, μην υπερβάλλετε και απαιτείτε κάτι περισσότερο από τις δυνατότητές τους.
9. Ο απαραίτητος ρεαλισμός
Αξιολογήστε τις ικανότητες που παιδιού σας με απόλυτη ειλικρίνεια, δίχως να ντρέπεστε για τις αδυναμίες του. Δίχως να νιώθετε ότι εσείς είστε υπεύθυνοι. Μερικά παιδιά σίγουρα τα καταφέρνουν στα μαθήματα καλύτερα από άλλα. Όμως, και οι λιγότερο καλοί θα αγωνίζονται όλα τα χρόνια του σχολείου για να τα καταφέρουν. Οι γονείς συνήθως δημιουργούν μεγάλες απογοητεύσεις όταν προορίζουν το παιδί τους, λόγου χάρη, να γίνει γιατρός, ενώ αυτό ενδιαφέρεται μόνο για τις μηχανές αυτοκινήτων. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να γνωρίζετε ότι η ζωή του παιδιού σας δεν είναι δική σας και να είστε υπερήφανοι για τις ικανότητές του σε οποιοδήποτε τομέα.
10. Εξωσχολικά ενδιαφέροντα
Κάθε παιδί χρειάζεται και κάποιες δραστηριότητες εκτός σχολείου. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του παιδιού (αθλητισμός, μουσική, ξένες γλώσσες κ.λπ.), να το ενθαρρύνετε, λοιπόν, να επιδοθεί σε κάποια δραστηριότητα στην οποία έχει περισσότερη έφεση, ώστε να δημιουργήσει και την ταυτότητά του εκτός σπιτιού ή σχολείου. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις τάξεις της Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Καθώς το παιδί βλέπει ότι μπορεί να επιδοθεί και σε άλλες δραστηριότητες εκτός από τα μαθήματα, γίνεται πιο κοινωνικό, δημοκρατικό και αναπτύσσει την αυτοεκτίμησή του.
0 Comments
No Comments Yet!
You can be first to comment this post!