Φθινόπωρο & υγεία: Μετά τις διακοπές τι;

Φθινόπωρο & υγεία: Μετά τις διακοπές τι;

Με το τέλος των διακοπών και την επιστροφή στην πόλη δεν ξαναγυρίζει κανείς μόνο πίσω στις καθημερινές δραστηριότητες –ύστερα από ένα διάστημα ξεκούρασης και ανεμελιάς–, αλλά συγχρόνως οδεύοντας προς το φθινόπωρο έχει να αντιμετωπίσει και την αλλαγή μιας εποχής, η οποία εκτός από τις λοιμώξεις που κρύβει, επιδρά επίσης και στην ψυχική υγεία, φέρνοντας αισθήματα απογοήτευσης, μελαγχολίας και άγχους. Τι πρέπει, λοιπόν, να κάνετε ώστε να μην ταλαιπωρηθεί η υγεία σας τους μήνες που έρχονται;

Σε έξαρση τα ψυχοσωματικά προβλήματα

Το Σεπτέμβρη έχει παρατηρηθεί ότι αυξάνονται τα ψυχοσωματικά προβλήματα, εφόσον η προσαρμογή στο εργασιακό περιβάλλον για τους ενήλικες αλλά και στο σχολικό περιβάλλον για τα παιδιά επιβαρύνει ψυχικά, αφού για την προσαρμογή αυτή απαιτείται μεγάλη προσπάθεια.

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι το Σεπτέμβρη πολλοί επισκέπτονται το γιατρό τους και παραπονούνται για παθήσεις που ξαναεμφανίστηκαν, ενώ το καλοκαίρι είχαν υποχωρήσει. Πρόκειται συνήθως για κεφαλαλγίες, σπαστικές κολίτιδες, έλκη, αλλά και στομαχικές ενοχλήσεις, καθώς και καρδιακές αρρυθμίες. Επίσης, όσοι έχουν κάποια προδιάθεση ίσως αρχίσουν τώρα να εκδηλώνουν και νευρώσεις ή δύσπνοιες, αϋπνίες, κ.ά.

Τι να κάνετε:
Ψυχοσωματικά προβλήματα τέτοιου είδους αντιμετωπίζονται είτε βρίσκοντας καινούριες διεξόδους είτε οργανώνοντας τη ζωή σας έτσι ώστε να έχετε καινούρια ενδιαφέροντα. Σε περίπτωση που τα συμπτώματα δεν αμβλύνονται αλλά αντίθετα διογκώνονται, πρέπει να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ψυχολόγου.

Οι καιρικές μεταβολές αυξάνουν τις λοιμώξεις

Περνώντας οι μήνες και όσο πλησιάζει ο χειμώνας, οι διάφορες λοιμώξεις μας …επισκέπτονται συχνότερα. Θα πρέπει, λοιπόν, να ενισχυθεί το ανοσοποιητικό σύστημα για να είναι σε θέση να αντιμετωπίζει τις φθινοπωρινές ιώσεις και τα απλά κρυολογήματα της εποχής.

Τι να κάνετε:

  • Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με τροφές που χαρίζουν ενέργεια:
    – Φρούτα και φρέσκα λαχανικά,
    – αμυλούχες τροφές (ψωμί, ζυμαρικά, πατάτες, δημητριακά ολικής αλέσεως κ.ά.),
    – ελαιόλαδο,
    – ψάρια (η καλύτερη πηγή ζωικής πρωτεΐνης) και
    – νερό (το οποίο απομακρύνει γρήγορα τις τοξίνες από τον οργανισμό μας, διατηρώντας έτσι τη ζωντάνια του).
  • Υιοθετήστε μια ήπια γυμναστική, που χαλαρώνει και απαλλάσσει από το στρες της καθημερινότητας, μειώνει τη χοληστερίνη και την πίεση, βελτιώνει την καρδιοαναπνευστική αντοχή, ενισχύει την οστική δύναμη και βοηθά στην καύση των περιττών θερμίδων.
  • Γελάτε συχνότερα, για να ηρεμείτε, αφού ένα λεπτό γέλιου ισοδυναμεί με 45 λεπτά χαλάρωσης! Το γέλιο, μάλιστα, θεωρείται και το αποτελεσματικότερο φάρμακο για πολλές ασθένειες, καθώς βελτιώνει την ψυχική και σωματική ευεξία διώχνοντας το στρες, που είναι η βασική αιτία για προβλήματα όπως οι μυϊκοί πόνοι από την ένταση, οι αϋπνίες, οι στομαχόπονοι κ.ά.
  • Αποκτήστε ευεξία με… αιθέρια έλαια: Όλοι γνωρίζουν πια ότι τα αιθέρια έλαια επηρεάζουν τόσο τον ψυχικό όσο και το συναισθηματικό μας κόσμο, δίνοντάς μας περισσότερη ευεξία και βοηθώντας μας να βλέπουμε τη ζωή θετικότερα. Για το φθινόπωρο καταλληλότερα έλαια θεωρούνται το ζεστό άρωμα της λεβάντας, της βαλεριάνας και του ροδόξυλου.

Απαραίτητος ο προληπτικός έλεγχος

Ο Σεπτέμβρης θεωρείται και ο καταλληλότερος μήνας για έναν προληπτικό έλεγχο της υγείας, το γνωστό σε όλους τσεκ-απ, αφού είναι γνωστό ότι είναι προτιμότερο να προλαβαίνουμε κάτι, παρά να το θεραπεύουμε αργότερα.

Ο πλέον κατάλληλος για να σας καθοδηγήσει είναι, φυσικά, ο γιατρός που σας παρακολουθεί. Αφού προηγηθεί η απαιτούμενη κλινική εξέταση, θα σας υποδείξει τις εξετάσεις που απαιτούνται ανάλογα με την ηλικία και το φύλο σας και θα σας ενημερώσει για το τι πρέπει να κάνετε πριν από κάθε εξέταση και πότε θα πρέπει να την κάνετε.

Για να πραγματοποιήσετε το τσεκ-απ μπορείτε να επισκεφθείτε δημόσια νοσοκομεία, γιατρούς που είναι συμβεβλημένοι με τα ταμεία ή ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και εργαστήρια.

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply