Σωστή διατροφή για καλύτερη ζωή

Σωστή διατροφή για καλύτερη ζωή

Για να κερδίσετε τη μάχη με το χρόνο, που σημαίνει να είστε υγιής και να δείχνετε νέα για…πάντα, χρειάζεται να προσέχετε και τη διατροφή σας. Εκείνο κυρίως που πρέπει να θυμάστε πάντα είναι ότι κάθε ηλικία έχει και τη δική της διατροφή…
Έτσι, λοιπόν:

Στα 40
Σε αυτή την ηλικία το ζητούμενο είναι να αυξήσετε την ενεργητικότητά σας, να κοιμάστε καλύτερα και να αποφεύγετε διάφορα μικροπροβλήματα υγείας που δηλώνουν ότι μεγαλώνετε. Πώς θα τα καταφέρετε όλα αυτά; Απλά με ορισμένες διατροφικές αλλαγές, όπως:

  • Να μην ξεχνάτε καθημερινά το πρωινό γεύμα, αφού είναι ζωτικής σημασίας καθώς βοηθάει να…δουλεύει όχι μόνο το μυαλό, αλλά και το σώμα.
  • Να πίνετε τουλάχιστον 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα ή ισοδύναμα υγρά για να ενυδατώνεστε.
  • Να τρώτε υγιεινά, δηλαδή άφθονα φρούτα και λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες, ξηρούς καρπούς και όσπρια.

Προσοχή!

  • Ένα με δύο ποτηράκια κόκκινο κρασί κάνουν καλό, αλλά όχι περισσότερα.
  • Η σοκολάτα κάνει καλό, αλλά μόνο όταν τρώγεται με μέτρο, γιατί περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά. Το ίδιο ισχύει και για το τσάι και τον καφέ.

Στα 50
Στην ηλικία αυτή η διατροφή πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να προστατεύει την υγεία και να καθυστερεί τα σημάδια της γήρανσης. Επίσης, θα πρέπει να διατηρείτε και το βάρος σας σταθερό, γιατί σε συνδυασμό με την καλή διατροφή περιορίζουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης και κυρίως τις εξάψεις και την κόπωση. Επίσης, η σωστή διατροφή θα σας προστατέψει και από προβλήματα οστεοπόρωσης.

Τι να τρώτε:

  • Άφθονα φρούτα και λαχανικά καθημερινά.
  • Λιπαρά ψάρια.
  • Πλήρη δημητριακά.

Να μην τρώτε:

  • Πολλά λιπαρά κρέατα, λιπαρά τυριά, κρέμα γάλακτος και βούτυρο.

Στα 60
Τώρα πια πρέπει να περιορίσετε τις θερμίδες που προσλαμβάνετε από την τροφή σας. Η διατροφή σας σε αυτή την ηλικία πρέπει να είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, εφόσον όλα αυτά όχι μόνο θα σας προστατεύουν από αρρώστιες, αλλά θα περιορίζουν και τα σημάδια του χρόνου.

Τι να τρώτε:

  • Επειδή σε αυτή την ηλικία οι άνθρωποι δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα γλυκά, προσπαθείτε να ικανοποιείτε την ανάγκη σας αυτή με άφθονα φρούτα και όχι με ζάχαρη.
  • Περιορίστε το αλάτι, για να κρατάτε χαμηλή την αρτηριακή σας πίεση.
  • Τρώτε περισσότερα και μικρότερα γεύματα, γιατί αυτό βοηθάει την ηπατική λειτουργία, αλλά και την πέψη.

Τι να μην τρώτε:

  • Αποφεύγετε τη ζάχαρη, γιατί μπορεί μεν να σας γλυκαίνει προς στιγμήν, αλλά μπορεί να σας φέρνει αργότερα κούραση, ζαλάδα ή ατονία.
  • Περιορίστε τα οινοπνευματώδη ποτά, καθώς αυτά περιέχουν πολλή ζάχαρη και συνεπώς προκαλούν τα παραπάνω συμπτώματα. Επίσης, να θυμάστε ότι στις προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες τα οινοπνευματώδη επιδεινώνουν το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο.
  • Τέλος, πείτε «όχι» στην πολλή καφεΐνη, αφού κάποια στιγμή θα σας οδηγήσει στην εξάντληση και σε τεντωμένα νεύρα.

Προσοχή!
Όσες βρίσκεστε στις παραπάνω ηλικίες και θέλετε να χάσετε βάρος πρέπει να ασκείστε πέντε με έξι φορές την εβδομάδα –αρκετή ώρα κάθε φορά–, ώστε να χάνετε γύρω στις 250 θερμίδες τη φορά. Αν, πάλι, δε σας πολυαρέσει η γυμναστική, θα πρέπει να φτάσετε σε αυτό το σημείο προοδευτικά.

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply