Ξέρετε τι θα πει «συγχώρεση»;

Ξέρετε τι θα πει «συγχώρεση»;

Εσείς οι ίδιοι έχετε τη δυνατότητα να γλιτώσετε από το…παρελθόν σας!

Η συγχώρεση είναι μια σημαντική προϋπόθεση για να ελευθερωθούμε από το παρελθόν μας, που μας κρατάει δέσμιους. Όσο αντιστεκόμαστε στο να συγχωρέσουμε τους άλλους και τον εαυτό μας για τα λάθη ή τις πράξεις που έχουν γίνει, τόσο περισσότερο είμαστε δέσμιοι του παρελθόντος.

Όταν δε συγχωρούμε τους άλλους, εμείς είμαστε αυτοί που υποφέρουμε από τις αρνητικές επιπτώσεις που έχουν πάνω στο σώμα και το νου μας τα αρνητικά συναισθήματα. Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και όταν δε συγχωρούμε τον εαυτό μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • Τα συναισθήματα της αδικίας, της απογοήτευσης, του θυμού και του μίσους έχουν πολύ ισχυρή αρνητική επίδραση στο νευρικό και το ενδοκρινικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση στο αμυντικό μας σύστημα.
  • Όταν τα παραπάνω συναισθήματα παραμείνουν για πολύ καιρό μέσα μας, δημιουργούν πολλά ψυχοσωματικά συμπτώματα.
  • Όταν συγκρατούμε συναισθήματα αδικίας, θυμού ή μίσους προς κάποιον, τότε εμποδίζουμε τη δική μας ευτυχία, όχι την ευτυχία του άλλου. Περιορίζουμε τη δική μας πραγματικότητα, όχι τη δική του.

ΤΑ 5 ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗΣ

Η συγχώρεση, όμως, δεν πρέπει να είναι επιφανειακή ούτε βεβιασμένη. Η πορεία της αληθινής συγχώρεσης έχει πέντε στάδια:

1. Χρειάζεται πρώτα να συνειδητοποιήσουμε και να δεχτούμε την ύπαρξη των συναισθημάτων του πόνου, της πίκρας, της αδικίας, του θυμού, της ενοχής ή της ντροπής που υπάρχουν ακόμα στο υποσυνείδητο ή στο παιδί που κρύβουμε μέσα μας.

2. Μετά θα χρειαστεί να εκφράσουμε και να ελευθερώσουμε αυτά τα συναισθήματα με διάφορους τρόπους εκτόνωσης. Η εκτόνωση αυτή μπορεί να ξεκινήσει με το να γράφουμε γράμματα, στα οποία να εκφράζουμε τα παράπονά μας, τον πόνο, το θυμό μας. Δε χρειάζεται να δώσουμε αυτά τα γράμματα σε κανέναν, απλώς να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας μέσα από αυτά. Επίσης, η εκτόνωση μπορεί να γίνει με το κλάμα, με το να χτυπάμε ένα μαξιλάρι, με το χορό, με το ψυχόδραμα και με διάφορες άλλες μορφές δημιουργικής έκφρασης.

3. Όταν αποδεσμεύσουμε την ενέργεια που συνδέεται με αυτά τα συναισθήματα (αυτό μπορεί να μας πάρει από μερικές μέρες μέχρι μερικά χρόνια), τότε είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στο στάδιο της κατανόησης. Να κατανοήσουμε, δηλαδή, ότι η αξία και η ασφάλειά μας είναι μέσα μας και δεν απειλούνται ποτέ από τη συμπεριφορά των άλλων.

4. Αφού κατανοήσουμε, είμαστε τότε έτοιμοι να συγχωρήσουμε (τους άλλους και τον εαυτό μας). Συγχωρώ σημαίνει «χωράω μαζί» ή «έχω ένα χώρο μέσα μου για τους άλλους». Κι αυτό σημαίνει ότι είμαι ανοιχτός προς αυτούς.

5. Το τελευταίο στάδιο είναι να νιώσουμε αγάπη γι’ αυτό το άτομο και να ευχηθούμε ό,τι καλύτερο για την εξέλιξή του.

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply