Μπανάνα: Όλο άρωμα και γεύση!

Μπανάνα: Όλο άρωμα και γεύση!

Πλούσια σε βιταμίνη C, αλλά ιδιαίτερα παχυντική, η μπανάνα παραμένει από τα πιο αγαπημένα φρούτα μικρών και μεγάλων. Είναι ίσως το πρώτο φυτό που καλλιεργήθηκε από τον άνθρωπο,  περίπου 15.000 χρόνια πριν. Το φρούτο αυτό, που το βρίσκουμε πλέον στο εμπόριο κάθε εποχή του έτους, σημειώνει τη μεγαλύτερη κατανάλωση στην παγκόσμια αγορά.

ΠΟΙΕΣ ΝΑ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ

  • Οι μπανάνες κόβονται όσο ακόμα είναι πράσινες και εξακολουθούν να ωριμάζουν και μετά τη συγκομιδή τους.
  • Αν τις αγοράσετε πράσινες, σε λίγες μέρες θα αρχίσουν να ωριμάζουν και να κιτρινίζουν, με την προϋπόθεση ότι θα βρίσκονται σε θερμοκρασία δωματίου, γιατί οι μπανάνες «δεν αντέχουν» το κρύο. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, κάτω από 10 οC, δεν θα ωριμάσουν ποτέ. Γι’ αυτό και το φρούτο αυτό δεν μπαίνει ποτέ στο ψυγείο.
  • Οι μπανάνες που έχουν καφέ λεκέδες και στη συνέχεια μαλακώνουν πολύ γρήγορα και μαυρίζουν πρέπει να πετιούνται, γιατί έχουν καταστραφεί από τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

ΠΩΣ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ

Οι μπανάνες διατηρούνται για πολλές μέρες σε θερμοκρασία δωματίου και ποτέ στο ψυγείο. Σε θερμοκρασία μεγαλύτερη των 15 οC επιταχύνεται η ωρίμανσή τους.

ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΤΟΥΣ ΜΥΣΤΙΚΑ

  • Όταν είναι κίτρινες, όλο τους το άμυλο μετατρέπεται σε απλά σάκχαρα. Το άρωμά τους αναδίδεται έντονα όταν είναι ώριμες, αλλά πριν αρχίσουν να μαυρίζουν.
  • Αποτελεί εύκολη τροφή για τα μωρά και τα μικρά παιδιά, επειδή μασιέται εύκολα. Οι ενήλικες ίσως θα πρέπει να είναι πιο συγκρατημένοι στην κατανάλωσή της, γιατί η μεγάλη της περιεκτικότητα σε ζάχαρη δεν είναι ό,τι καλύτερο ούτε για το βάρος, αλλά ούτε για τα δόντια τους.
  • Η περιεκτικότητά της σε ίνες (3 γραμμ. ανά 100 γραμμ. φρούτου) διευκολύνει την πέψη, ενώ τρώγοντας κανείς μια δυο μπανάνες μπορεί να νιώσει προσωρινά χορτάτος.

ΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ ΤΗΣ

Η μπανάνα προσφέρεται ιδιαίτερα για τη ζαχαροπλαστική. Χρησιμοποιείται για παγωτά, μους, φρουτοσαλάτες, γέμιση σε τάρτες ή γαρνιτούρα σε τούρτες.

Σαν επιδόρπιο μπορείτε να τη συνδυάσετε με:

  • Ψιλοκομμένο μήλο, γιαούρτι, χυμό μήλου και μέλι.
  • Πορτοκάλι, καρύδια και ζάχαρη.
  • Άσπρο μαλακό ανάλατο τυρί ή γάλα, λίγο λικέρ πορτοκάλι και ζάχαρη.
  • Μέλι, γιαούρτι και χυμό λεμονιού.

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply