Κόκκινο λάχανο: Ιδιότητες και οφέλη της σούπερ τροφής για την υγεία σου

Κόκκινο λάχανο: Ιδιότητες και οφέλη της σούπερ τροφής για την υγεία σου

Με μια ατελείωτη ποικιλία σχημάτων, μεγεθών, γεύσεων και υφών, υπάρχουν πολλοί νόστιμοι τρόποι να προσθέσεις αυτό το λαχανικό στην διατροφή σου.

Το κόκκινο λάχανο είναι η πιο εντυπωσιακή ποικιλία και διακρίνεται για το βαθύ κόκκινο ή μωβ χρώμα του. Το κόκκινο λάχανο μπορεί επίσης να ποικίλλει σε μέγεθος από μικρό έως πολύ μεγάλο. Η γεύση του είναι επίσης αρκετά ήπια και παρόμοια με αυτή του πράσινου λάχανου. Είναι κατάλληλο για προσθήκη σε σούπες, μαγειρευτά φαγητά και σαλάτες, αλλά πρέπει να έχετε κατά νου ότι οι χρωστικές ουσίες που περιέχει μπορεί να σας κάνουν όλο το φαγητό μοβ!

Αντιοξειδωτική δράση
Είναι μια καλή πηγή βήτα-καροτίνης, βιταμίνης C, φυτικών ινών και μαγγανίου. Λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας του σε πολυφαινόλες κατατάσσεται στα κορυφαία λαχανικά που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Για παράδειγμα το μισό φλιτζάνι κόκκινο λάχανο παρέχει περίπου 30 mg πολυφαινόλες (ανθοκυανίνες) με αντιφλεγμονώδεις δράσεις.

Αντικαρκινική δράση
Το λάχανο έχει αποδειχτεί ότι μειώνει τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου, ιδιαίτερα εκείνων του παχέος εντέρου και αναστέλλει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων του μαστού.

Καρδιαγγειακή υγεία
Βοηθάει στη μείωση της χοληστερίνης, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων. Αυτό συμβαίνει επειδή το λάχανο έχει την ικανότητα να δεσμεύει τα χολικά οξέα που εκκρίνονται από τη χολή κατά τη διαδικασία της πέψης με αποτέλεσμα να μειώνεται η συγκέντρωση χοληστερόλης στο αίμα. Ακόμη, σύμφωνα με μελέτη το μαγειρεμένο λάχανο στον ατμό ενισχύει τη δεσμευτική ικανότητα χολικών οξέων σε σύγκριση με το ωμό.

Βοηθά στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας
Ένα φλιτζάνι ωμό λάχανο περιέχει 2,2 γρ. φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην διαδικασία της πέψης, στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, στη μείωση των επίπεδων σακχάρου στο αίμα και στον μετριασμό της υπερκατανάλωσης τροφής.

Συμβάλει στην υγεία του εγκεφάλου
Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Κ και ανθοκυανίνες, που βοηθούν τη νοητική λειτουργία και τη συγκέντρωση. Αυτές οι θρεπτικές ουσίες μπορούν επίσης να αποτρέψουν τη βλάβη των νεύρων, βελτιώνοντας την άμυνά μας κατά της νόσου του Αλτσχάιμερ και της άνοιας. Το κόκκινο λάχανο έχει το υψηλότερο ποσοστό αυτών των θρεπτικών ουσιών.

Πηγή: Shape.gr

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply