Θαλασσινά

Θαλασσινά

Γεύση από θάλασσα!

Τα θαλασσινά είναι πλούσια σε λινολεϊκό οξύ, ένα από τα σημαντικότερα λιπαρά οξέα που μειώνουν τον κίνδυνο από καρδιοπάθειες όταν καταναλώνονται τακτικά.

Τα θαλασσινά διαιρούνται σε δύο ομάδες: στα οστρακοειδή (καβούρια, αστακοί, γαρίδες) και τα μαλάκια (χταπόδια, καλαμάρια).

ΑΣΤΑΚΟΣ – ΚΑΒΟΥΡΙ

Ο αστακός είναι αναμφισβήτητα μία από τις ακριβότερες τροφές, αλλά αν θέλετε να εντυπωσιάσετε σε μια ξεχωριστή περίσταση, προτιμήστε τον!

  • Βράστε τον 12 λεπτά για τα πρώτα 450 γραμμ., 10 λεπτά για τα επόμενα 450 γραμμ. και μετά 5 λεπτά για κάθε 450 γραμμ.
  • Βγάλτε τον από την κατσαρόλα, γυρίστε τον ανάποδα για να στραγγίξει και μετά γυρίστε τον από την άλλη μεριά για να στραγγίξει τελείως.
  • Για ένα υπέροχο πιάτο, κόψτε τον αστακό στα δύο και σερβίρετέ τον με λειωμένο βούτυρο και ελαιόλαδο.
  • Να θυμάστε ότι τα αρσενικά καβούρια έχουν περισσότερο κρέας από τα θηλυκά.

ΣΤΡΕΙΔΙΑ

Πρόκειται για μια πλήρη τροφή. Εκατό γραμμάρια από το κρέας του, δηλαδή 8 μέτρια στρείδια, δίνουν τις ίδιες θερμίδες με ένα φιλέτο του ιδίου βάρους: πάνω από 70 θερμίδες, 9-11 γραμμάρια πρωτεΐνες, 1-1,8 γραμμάρια λιπίδια (γι’ αυτό δεν παχαίνουν), 4-6 γραμμάρια γλυκίδια. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι η ίδια ποσότητα παρέχει 250 γραμμάρια νάτριο, 40 γραμμάρια μαγνήσιο και 5-7 γραμμάρια σίδηρο. Τέλος, 100 γραμμάρια κρέας στρειδιού δίνουν 9 βασικές βιταμίνες, ανάμεσα στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η πολύτιμη βιταμίνη Β.

Πρέπει, λοιπόν, να καταναλώνουμε χωρίς μέτρο τα θαλασσινά; Υπάρχουν φυσικά κάποια όρια, υποστηρίζουν οι διαιτολόγοι. Πρέπει να προσέχουν κυρίως αυτοί που ακολουθούν δίαιτα φτωχή σε νάτριο και ιώδιο, χοληστερόλη ή κάλιο. Πρόκειται για άτομα που υποφέρουν από τυμπανισμό, πρήξιμο στο επιγάστριο, καούρες στο στομάχι, ναυτίες κ.ά.

Τα στρείδια είναι εξαιρετικά για όσους θέλουν να αδυνατίσουν. Δε συνιστώνται όμως στις γυναίκες με κυτταρίτιδα, λόγω της περιεκτικότητάς τους σε νάτριο, που προκαλεί κατακράτηση υγρών, στους υπερτασικούς και στα άτομα με υπερθυρεοειδισμό, λόγω του ιωδίου που περιέχουν.

Προσοχή!

Ξέρετε ότι με τα θαλασσινά οι έφηβοι μπορείτε να εξαφανίσετε τα σπυράκια της ακμής; Κι αυτό γιατί χρειάζεστε κυρίως ψευδάργυρο (για τη ρύθμιση της αυξημένης παραγωγής σμήγματος) και βιταμίνες Α και C. Για τον ψευδάργυρο, τα στρείδια έρχονται πρώτα με 16 mg (6 στρείδια αρκούν για να καλύψουν τις ημερήσιες ανάγκες σας).

Ψευδάργυρος περιέχεται επίσης σε όλα τα ψάρια και τα θαλασσινά. Η βιταμίνη Β12 δεν περιέχεται σε φυτικές τροφές, αλλά υπάρχει στα είδη που προέρχονται από τη θάλασσα.

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply