Γυμναστική χωρίς λάθη!

Γυμναστική χωρίς λάθη!

Για να είναι αποδοτική η γυμναστική που κάνουμε, πρέπει να γίνεται σωστά, στον κατάλληλο χρόνο και διάρκεια και χωρίς υπερβολές. Ας δούμε, λοιπόν, παρακάτω όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε, για να είναι η σωματική άσκησή μας όσο γίνεται πιο αποδοτική.

Πόσο και πότε;
Όσοι θέλετε να διατηρείτε την καλή φυσική σας κατάσταση πρέπει να γυμνάζεστε συστηματικά 3-4 φορές την εβδομάδα από 30-40 λεπτά περίπου τη φορά. Αν θέλετε να χάσετε συγχρόνως και κάποια κιλά, αυξήστε σταδιακά το χρόνο.

Βάρη ή πάτωμα;
Για να είναι ένα πρόγραμμα άσκησης ολοκληρωμένο και επομένως αποδοτικό, πρέπει να είναι ισορροπημένο και να περιλαμβάνει πολλά είδη ασκήσεων. Ειδικά, μάλιστα, αν χρησιμοποιείτε όργανα γυμναστικής, δεν πρέπει να κάνετε συνεχώς τις ίδιες ασκήσεις.

Όσοι πηγαίνετε σε γυμναστήριο καλό θα είναι, λοιπόν, να μοιράζετε το χρόνο σας ανάμεσα σε ασκήσεις με βάρη και αερόμπικ, για παράδειγμα. Αν ακολουθείτε ελεύθερο πρόγραμμα μόνοι στο σπίτι σας, μπορείτε να εναλλάσσετε το πρόγραμμα κάνοντας, για παράδειγμα, τη μια μέρα γυμναστική, την άλλη περπάτημα, την τρίτη ποδήλατο ή ασκήσεις εδάφους κάποια άλλη φορά.

Πρέπει να γυμνάζουμε ορισμένα μέρη του σώματος;
Συνήθως για τα πόδια και την κοιλιά μας χρειάζεται να γυμναστούμε περισσότερο. Όμως, είναι λάθος να επικεντρωνόμαστε μόνο σε αυτά, αφού η γυμναστική έχει σκοπό να γυμνάζει κυκλικά ολόκληρο το σώμα, δηλαδή τα χέρια, τις γάμπες, το στήθος, την πλάτη κ.λπ.

Τι σημαίνει…γυμνάζομαι έξυπνα;
Αυτό πάει να πει ότι ανάλογα με το σωματότυπό μας, επιλέγουμε και την κατάλληλη γυμναστική. Δηλαδή, αν έχουμε μεγάλη περιφέρεια, συνήθως εστιάζουμε το βάρος μας σε αυτή. Αν όμως γυμνάζουμε ταυτόχρονα την πλάτη ή το στήθος μας, τότε το σώμα μας θα αποκτήσει μεγαλύτερη αρμονία κι έτσι τα βλέμματα θα…ξεγελιούνται και δε θα εστιάζονται στη γεμάτη περιφέρειά μας.

Η υπερβολή βοηθάει;
Η υπερβολή δε σημαίνει ότι προσφέρει και το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Μην ξεχνάτε, άλλωστε, ότι δεν είστε αθλητές για να γυμνάζεστε εξαντλητικά κάθε μέρα. Τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα, στο σπίτι ή στο γυμναστήριο, είναι αρκετές για να αποκτήσετε ένα όμορφο και γεμάτο υγεία σώμα.

Πώς «καίγεται» το λίπος;
Οι γυμναστές υποστηρίζουν ότι ο καλύτερος τρόπος για να «καεί» το λίπος είναι η μέτριας έντασης άσκηση για πολλή ώρα και όχι η εξοντωτική για λίγη ώρα. Κι αυτό γιατί αν κουραστεί το σώμα μας και φτάσει στα όριά του, τότε οι μύες αντλούν ευκολότερα ενέργεια από την καύση της ζάχαρης με τη μορφή γλυκόζης, πράγμα που οδηγεί σε εξάντληση. Αντίθετα, αν φροντίζουμε να ασκούμαστε με χαμηλότερο ρυθμό, τότε το μυϊκό μας σύστημα δεν αισθάνεται άμεσα την ανάγκη για ενέργεια και μπορεί να μεταβολίσει το λίπος.

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply